Voorbeeldbedrijf Kleinstesoepfabriek blijft duurzaam groeien
Kleinstesoepfabriek is – in tegenstelling tot wat hun naam doet vermoeden – inmiddels geen kleine soepfabriek meer. Dertien jaar geleden werden er nog maar 116 potten per dag geproduceerd waar dat er tegenwoordig maar liefst 6.600 zijn. Niet onbelangrijk is dat duurzaamheid bij zowel het product zelf als de productie ervan een prominente rol speelt. Door middel van de met crowdfunding gefinancierde 658 zonnepanelen op eigen dak zorgt eigenaar Michel Jansen ervoor dat zijn biologische soepen en bouillons duurzamer worden geproduceerd.
Door mee te doen met de CleanCampagne gaat hij nóg een stap verder. Zo is hij er niet alleen van verzekerd dat hij voldoet aan de minimale wettelijke verplichting voor energiebesparing, maar ook dat hij het (financieel) optimale uit zijn energiebesparende maatregelen haalt. Bij de CleanCampagne aangesloten energieadviseur Rick Visser (BMD Advies) bracht een bezoek aan het bedrijf voor het maken van een energiescan. Lees hier hoe dat verliep en neem vrijblijvend contact met ons op.
“Het is fijn dat ik via de CleanCampagne nu een beter beeld ga krijgen van de mogelijkheden voor mijn bedrijf. Ik ben erg benieuwd naar het energieadvies dat we straks toegestuurd krijgen.”